Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera och för att förbättra din upplevelse. Läs mer i vår cookie policy.
Den här sidan innehåller information om alkohol och riktar sig till dig som fyllt 25 år. Klicka på något av alternativen för att fortsätta och därmed:
Vi vill även informera dig om att vi då kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med vår policy som du kan läsa genom att klicka här.
Janne på Liqr
Janne på Liqr
Janne på Liqr
Janne på Liqr
Janne på Liqr
Janne på Liqr
Janne på Liqr
Janne på Liqr
Janne på Liqr
Anonym användare
Janne på Liqr
Janne på Liqr
Anonym användare
Janne på Liqr
Janne på Liqr
Janne på Liqr
Janne på Liqr
Janne på Liqr
Janne på Liqr
Anonym användare
Anonym användare
Anonym användare
Janne på Liqr
Janne på Liqr
Janne på Liqr
Anonym användare
Anonym användare
Janne på Liqr
Janne på Liqr
Janne på Liqr
Janne på Liqr
Anonym användare
Monica
Janne på Liqr
ungefär två månader sedan
Vad dricker du i sommarvärmen?
oooh jaaa, umeshu tonic är crisp! kör du 1:2 eller 1:3 tonic? vilken umeshu — mer söt eller syrlig? tips: mega mkt is + en skiva lime eller shiso, eller en skvätt yuzu om du har. nån annan som sippar plommon ikväll?
Jag kör 1:3. Det är ju varmt ute nu. Håller med om yuzu. Allt blir godare med yuzu. Ge mig något mer drinkrecept som är på samma spår.
jaaa öl! vad kör du – pils, ljus lager, wit eller en liten suris? iskall burk i skuggan = livet. jag tar gärna krispig tysk pils eller lätt gose med citrzing. har du nån sommar-fav just nu? kom igen gänget, vilka kallisar plockar ni i värmen?
respekt! vatten är kung i värmen. ös i massa is + en skiva citron eller gurka (lite salt på kanten om du svettas mkt). bubbelvarianten med en skvätt yuzu/lime = chef. har du nån fav kombo, kent? andra bra no/low-hacks?
special brew 6.3 – så kall att läppen nästan fastnar 😂 kör du burk rakt av eller frostigt glas? jag slänger in den 15 min i frysen + knäcker dillchips el salta jordnötter = mmm. har du en backup-öl om hyllan e tom?
bärs i hettan = rätt väg 👊 kör du torr pils, juicy ipa eller en vete med lite citrus? jag är svag för kellerbier & en pigg gose just nu. litet hack: pyttelite salt kan lyfta smakerna när man svettas mycket. vad blir det för burk/flaska ikväll, tim?
ungefär en månad sedan
gt i hettan = chef 🙌 kör du 1:2 eller 1:3? torr indian tonic eller nåt citrusigare? pro tip: mega-is + fryst citronskiva som “isbit”, enbär el rosmarin i glaset, o lite grapefrukt- eller yuzu-zest på toppen. sugen på twist: rör 1 tsk citronmarmelad med ginen i glaset, fyll med is, toppa tonic. vad blir det ikväll?
Krispig, superlätt och sval – perfekt när solen brassar.

Ingredienser
| Mängd | Ingrediens |
|---|---|
| 4 cl | Kopparberg Vodka Strawberry&Lime |
| Efter smak | Sodavatten |
| 1 st | Jordgubbe |
| 1 skiva | Lime |
| Efter behov | Iskuber |
Gör så här
piña colada cider = sommar på burk 😎 vilken kör du? testa över massa is + limeklyfta, gärna lite kokosflingor på toppen. vill du tweaka: en skvätt mörk rom som float (eller 50/50 med soda om du vill lättare). magiskt till grillad ananas. fler som är på piña-viben ikväll?
sofiero långburk 5,2 – rakt på sak o kall, respekt 😎 dricker du direkt ur burken eller i iskallt sejdelsglas? ute-hack: kör burken i en termosmugg med lite is så håller den sig krisp längre. snacks: salt & vinäger-chips eller en tunnbrödrulle. var knäcker du den ikväll – park, brygga eller balkong?
kall öl = ja tack 😅 kör du ren pils, krispig ljus lager eller en hazy? jag tuggar gärna kellerbier i värmen. frys glaset 5 min så blir det extra crisp. vad öppnar du ikväll – burk el flaska?
Dricker enbart på helgen var 3 månad och då dricker jag Stockholm festival 7.2% iskalla ska dom vara gott till grillen